Andrés Reisinger believes in doing things differently, challenging the status quo by creating images, both moving and still, using a explorative 3D digital approach. His creative process uncovers the unseen and the new. Commercial collaborations with a.o. Patricia Urquiola and Ikea. And global brands including Nike, Samsung, Massimo Dutti and Uniqlo. Bekijk Reisinger Studio »
Deze week:
Een niche in retail, ik ben benieuwd of het ervan komt.
Een warenhuis waar afval tot het minimum wordt gereduceerd, en waar over elk proces wordt nagedacht, van grondstof tot eindproduct. Zo wordt het voor iedereen, van jong tot oud, van flexitariër tot doorgewinterde veganist, makkelijker om eerlijke keuzes te maken waarbij de impact op dier en milieu tot het minimum wordt beperkt
Drones gaan steeds meer onderdeel van ons leven uitmaken, hier weer een toepassing.
A Japanese company is taking drone ownership to the next level with the development of an autonomous umbrella that follows a user's head. The Free Parasol uses a camera and artificial intelligence to track and follow a user as they walk down the street. The technology is already in use with some autonomous drones, but Asahi Power Services hopes to adapt it for self-flying umbrellas.
Bekijk de video
https://youtu.be/5O-iwzP9QNU
Een bijzondere locatie, zo ontdekte ik de Zebrastaat in Gent. En de website zet de hele straat op de kaart.
"De Zebrastraat is een bruisende plek. Je kan er wonen, cultuur beleven en evenementen organiseren."
Deze website ontdekte ik en ook hier gaat het om een eigen visie op product en achtergrond.
The Transnatural Label offers smart design and breathtaking art in which nature & technology come together in unison. Light, interior and outdoor design are part of the collection, and all have an essential function and exceptional aesthetic.